باجوجو فى دائرة المعارف

كلمة باجوجو غالبا لا توجد فى دائرة المعارف البريطانية...
بس أنا كمان مش هديكو تعريف واضح لكلمة باجوجو...
بس يا هل ترى باجوجو دى اسم أكلة_صباح الجوع...
ولا يمكن اسم لعبة _صباح الشقاوة...
ولا بقى اسم مدينة ولا دولة ولا يمكن قارة...
ولا يمكن اسم واحد أو واحدة...
أكيييد كل الإجابات اللى فاتت دى مش صحيحة...
باجوجو زى ما علماء النفس بيقولو(أنا بس):
ممكن تتشاف ممكن تتحس ممكن تتسمع ممكن تتشم...
بس مش ممكن تتوصف
بس اللى أنا متأكد منه إن اللى هيقرا موضوعات مدونتى للآخر... هيلاقى فى يوم تعريف لكلمة باجوجو...
وممكن نعملها مسابقة واللى يجاوب عليها هدعيله:
...
...
...
ربنا ما يوريك باجوجو
و على رأى المثل :...اللى يشوف باجوجو غيره يهون عليه الباجوجو بتاعه

10 comments:

صحفية روشة said...

اية دة
اول تعليق
طب هلف وارجع تانى

صحفية روشة said...

باجوجو يمكن يكون الشئ الغلط فى حياتنا اللى نفسنا ننتهى منه واللى مش عارفين نتصرف معاه ازاى

صحفية روشة said...

واو دة انا اول تعليق ى المدون كلها
طب خدمة بقة والنبى
شيل الورد فيبريكسن ده عشان بيرخم على الزوار جدا مش كل ماجى اكتب تعليق يقولى دخلى الحروف الفلانيه

باجوجو said...

أنا أشكرك ياصحفية يا روشة على تعليقك
وده مش بس أول تعليق فى البوست
دا فى المدونة كلها
لأنى لسة عامل المدونة النهاردة
والورد اللى بيدايئك ده قو ليلى عليه وأنا أقطعه
أصل أنا بصراحة لسة جديد فى الصنعة
وعموما هعتبر دا تعريفك لكلمة باجوجو وهدخلك المسابقة
ويريت متحرميناش من طلعتك البهية
أشكرك

Bongo said...

اولا مبرووووك المدونة
و ان شاء الله تبقي اشهر مدون في عالم المدونات :D

ثانيا بقي باجوجو دي جديدة جداااا هههههه
لأ بجد اول مرة اسمع الكلمة دي

عموما هي ممكن تكون زي ما صحفية قالت اي حاجه غلط في حياتنا
او ممكن تكون
مممم
مجرد مصطلح انت طلعته و عجبك :D

مدونة جامده و منتظرين موضوعاتك الباجوجية الجامده

تحياتي

باجوجو said...

الله يبارك فيك يا بونجو
وأنا على فكرة مش بدور على شهرة
أنا عايز أعمل حاجة بجد
وإلا فعلا أبقى باجوجو
والكلمة دى مش جديدة ولا حاجة
وعلى العموم أنا إتشرفت بيك
وخليك على الخط يا بونجو

Anonymous said...

على إسم باجوجو يقدر يقول التاريخ ماشاء
وانتى يا باجوجو عندى أحب وأجمل الأشياء
إمضاء/
متقولش لحد إنك عارفنى

باجوجو said...

دا إيه الشعر دا يا أستاذ متقولش لحد
أنا تقريبا عرفتك
وبطل تتفرج على على هيفاء كتير
وإرحم نفسك وقوم من قدام الدش
وبكرة لما تعرف باجوجو مش هتحبه خالص
وشكرا على مداخلتك

Anonymous said...

باجوجو زى شنكوتى كده

ممكن تفهم معناه بس ماتقدرش تعبر عنه

احجزلى فى المسابقة بقى

خليفة

باجوجو said...

ماشى ياعم خليفة هحجزلك
بس إزاى يبقى باجوجو هو شنكوتى فى نفس ذات الوقت
عموما محدش عارف بكرة مخبيلنا إيه
أشكرك يا عم على تعليقاتك الصواريخ دى
ويريت متحرمناش من طلتك علينا