غمض عينك يا باجوجو

أنا قلت أبدأ بالباجوجو الكبير
وبوجهله كلمة قالها محمد فؤاد
‏(غمض عينك دقيقة ... وإنت تشوف الحقيقة)
أنا بصراحة مش عارف ليه كل الأفلام المصرية
بتلعب على الوتر الباجوجى الهايل ده
عايزين يقولولنا : والله باجوجو بيحبكم
بس يا حرام يعمل إيه فى الباجوجية اللى حواليه
أصلهم يا كبدى بيضحكوا عليه وبيخبوا عليه كل حاجة
دول كمان بيكدبوا عليه وبيقولوله إن علبة الكشرى بنص جنيه
يارب متموتنيش ألا أما آكل علبتين كشرى بجنيه
بس محدش بيعمر فيها كله لازم يموت
هو مش كله كله يعنى الباجوجو الكبير بيعمر
دا إحنا ولاد .....
ولاد باجوجو
ربنا ياخدنا كلنا فى يوم واحد
عشان الباجوجية يصحو من النوم ميلقوش حد يبججو عليه
ميلقوش حد يبججو عليه بقى يعملوا عقد عمل ويسافروا السعودية بقى
كل باجوجو يجيب خلاطين
يبيع واحد ويخلى واحد

........‏
بقول لواحد صاحبى على موضوع الوتر ده قاللى
إحنا يعنى هبل يعنى باجوجو الكبير معندوش واصلة دش علشان يشوف قناة.....
قناة باجوجو الإخبارية
قلتله أنا عن نفسى أختار أعيش تحت واحد باجوجو يضحك عليه ويستعبطنى
أحسن من العيشة مع باجوجو بينضحك عليه
وعلى رأى المثل:
اللى ملوش باجوجو فى أهله ملهوش باجوجو فى حد
واللى ملوش باجوجو بيشتريله باجوجو
منتظر مداخلاتكم علشان أعرف أى الباجوجين تختار:
الغافل المحب لأهله
أم الواعى اللى مش.......

4 comments:

Yuki said...

لأ كده خير اوووي

و هنبقي نفتكرك بعيش و حلاوة :D

باجوجو said...

شكرا ليكى يا يوكى
وأحب أعرفك إنى مش بحب الحلاوة

أنا عايز فررررراخ

وشوفلكوا موارد
ههههههه

Anonymous said...

دانت شكلك حتتبجبج قريب ياعم باجوجو

عموما لو ماكنتش عرفتنى هزعل

انا خليفه يامعلم

باجوجو said...

خليفة باشا أنا كنت شاكك فيك من الأول
بس مش هيتبجج عليا لوحدى
هجرجركو كلكو معايا
أنا ندل وبعترف من أول قلم
ههههههههههههه